Pagina's

woensdag 9 september 2015

Summer Vacation | Mijn vakantie in de Dordogne


Hoi allemaal,

Vandaag een artikel over mijn zomervakantie. Samen met mama en papa ben ik 2 weken naar Frankrijk gegaan. We zaten in Saint GeniƩs in de Dordogne. Vandaag ga ik jullie vertellen wat we allemaal gedaan hebben en hoe een mooi weer we hebben gehad... Kuch kuch
Op donderdag 6 augustus vertrokken we naar Frankrijk. We hadden besloten dat we 3 dagen over de heenreis zouden doen omdat het de zaterdag dat we op de camping aan mochten komen zwarte zaterdag zou zijn en we hadden natuurlijk geen zin om de hele dag in de file te staan. We vertrokken om een uur of 9. De eerste dag zouden we net achter Parijs een hotel hebben. We hebben zo'n 500 km moeten rijden.

Toen kwamen we aan in het eerste hotel. We hadden een 3 persoons kamer dus ik dacht dat die wel groot zou zijn. Maar nee hoor, hij was mini. Het was eigenlijk een 2 persoonskamer waar ze gewoon een bed bij hadden gezet dus helemaal geen ruimte om te lopen ofzo. De tweede dag hoefde we maar zo'n 400 km te rijden. Toen we weer in het hotel waren zagen we gelijk dat het net zo'n hotel was als het vorige dus weer een mini kamer met geen loopruimte. Voordeel dat er wel een Mcdonalds bij in de buurt zat dus daar hebben we lekker gegeten.

Toen de 3e en laatste rij-dag. Ik had even nog de auto verplaatst zodat we wat beter konden inladen. Toen we een halfuur later wilde vertrekken startte de auto niet. Lekker dan... Gelukkig dacht ik eraan dat we lid zijn van de ANWB dus 1,45 uur later kwam de garage aan. De accu was kapot. Hij heeft de accu in de stromende regen vervangen en toen we betaald hadden konden we eindelijk weg. Gelukkig waren we nog bij het hotel en hoefde we dus niet in de regen te wachten.

Toen waren we bijna op de camping. We hadden besloten dat we eerst boodschappen gingen doen dus we zijn doorgereden naar Sarlat en hebben hier een Carefour gezocht en even snel boodschappen gedaan. Omdat het mega vies weer was konden we gewoon dingen voor in de koelkast ook kopen want dat smolt toch niet in die kou.

De eerste paar dagen op de camping waren echt rot weer. Gelukkig was het soms wel droog maar veel hebben we niet gedaan. Ook fijn dat het in de avond wel droog was zodat we naar de animatie op het terras konden gaan kijken. Toen we eindelijk een warme dag hadden gingen we natuurlijk aan het zwembad liggen.

Heel veel mooie dagen hebben we niet gehad maar iedere mooie dag hebben we wel aan het zwembad gelegen. We hebben dus niet zoveel uitstapjes gedaan want in vies weer is dat niet leuk en in mooi weer is het zonde om dan weg te gaan omdat we toch al niet zo veel mooi weer kregen

De uitstapjes die we gemaakt hebben zijn:
- Naar een apendierentuin geweest
- Naar een grote buxus tuin
- Naar een grot geweest
- Naar misschien 2 dorpjes
- Naar Chateau des Milandes
- Naar een dierentuin waar je ook in de kooien mocht
- Naar een markt in Sarlat

Het leukste vond ik de apendierentuin. De apen liepen allemaal los rond en je kreeg een handje popcorn die je mocht geven. Als je je platte hand naar de aap stak met een stukje popcorn erop pakte hij die eraf en at hij die op. Dit vond ik wel heel leuk

Ook vond ik de andere dierentuin heel leuk. Ook hier kon je de dieren bijna aanraken omdat je bij sommige dieren in de kooien mocht. Het leukste was een klein geel aapje die iedereens aandacht trok en de maki's (volgens mij schrijf je dat zo) Die sprongen allemaal langs je lang maar een minpunt was wel dat ze mega erg stonken maarja dat maakt niet zo veel uit.

Bij chateau des Milandes waren we al een keertje geweest maar hier wilde ik graag nog eens heen. Er was een mooie roofvogel show met vogels en uilen en het is een mooi kasteel.

De tuinen was iets waar mama wel graag heen wilde. Het was een mega grote tuin met allemaal buxus planten.  Ook was er een uitkijkpunt bovenop de berg. Hier kon je de Dordogne heel mooi zien liggen.

Ik ben samen met mama naar de grotten geweest. Papa ging niet mee omdat het in grotten altijd erg donker is en papa is nachtblind. Het waren erg mooie grotten, Alleen toen we aankwamen ging onze groep pas een uur later weg dus hebben we op het overdekte terras gewacht maar het was zo mega koud! In de grot was het dacht ik 14 graden en dat voelde warmer aan als buiten.

De rest van de dingen die we gedaan hebben doet iedereen denk ik wel op vakantie. Dorpjes bezoeken en naar een markt. De markt was helaas wel vooral een eet markt dus veel leuke dingentjes hadden ze niet. Ook nog iets wat we vaak gedaan hebben. Misschien wel vaker als een ander uitstapje haha. We zijn mega veel naar de supermarkt geweest. Je moet toch niets doen als het vies weer is haha :D

Omdat het niet zo'n mooi weer was hebben we niet zoveel foto's gemaakt. We hebben bijvoorbeeld geen foto's van het zwembad of van onze stacaravan. Maarja ookal dat het zo'n vies weer was heb ik het toch wel leuk gehad. Heel veel spelletjes yatzhee gespeeld met mama. We hadden allebei zo'n totaal van 60.000 punten. En nog een pluspunt was dat de laatste week dat we er waren we een mega knappe fransen buurjongen kregen. Ik had dus erg mooi uitzicht tijdens het badmintonnen haha :)

Het koudste weer wat we hebben gehad trouwens is 9 graden en het warmste 49 graden. Een groot verschil dus.

Hoe was jullie vakantie?
Wel mooi weer gehad?

bedankt voor het lezen
Liefss Quintyy

4 opmerkingen:

  1. Wat een toffe foto's! Klinkt als een top vakantie! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto´s! En wat een leuke foto met die aapjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie en leuke vakantiefoto's! Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin gehad. Supermooi weer zo te zien en aapjes geaaid. Wat wil je nog meer? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen