Pagina's

zaterdag 18 oktober 2014

Stage | Showtime

Jullie zien in mijn stage updates vaak namen van shows tegenkomen waarvan je wel zal denken huh wat is dat dan. Ik heb in 4 shows mee gespeeld dit jaar en ga jullie vandaag een kleine samenvatting geven van die shows.

American Streetlife.
Dit gaat over 2 straat bendes die al jaren lang met elkaar vechten. De blue dragons en de red deamons. Na een flink gevecht tussen 2 van de red deamons en 1 van de blue dragons ontstaat er liefde. Nast-T uit de red deamons en Mike uit de blue dragons worden verliefd op elkaar, terwijl de andere teams nog steeds vechten en er niks van af weten hebben zij een relatie. Uiteindelijk komen ze erachter en word er flink gevochten. Als de politie dan komt word alles opgelost en worden ze samen een team, het witte team.

Dinnershow.
Dit is een show die we zelf bedacht hebben. Kleine stukjes uit andere shows (die wij niet gedaan hebben) en zelfbedachte dansjes. Zo deden we grease, mama mia, love me tender en wat kinderdansjes.

De wereld dromenshow.
Dit gaat over een typetje die gaat slapen, voordat ze gaat slapen word ze wakker gemaakt door klaasvaak. Hij verteld dat er letters missen uit het dromenboek en als ze die niet terugvinden kan niemand meer lezen. Door te gaan slapen en wakker te worden in verschillende droomwerelden vind het typetje samen met de kinderen de letters. De droomwerelden worden gespeeld door kinderen. Aan het einde komt de wereld dromendans omdat ze alle letters gevonden hebben.

Back to the movies.
Dit zijn allemaal toneelstukjes bedacht uit films. Op de beamer word er een stuk van een film geprojecteerd en daarna begint de muziek waarop wij gaan dansen. Als eerst hebben we Hair waarop we allemaal hippie's zijn en afro kapsels hebben. Met Annie zijn er 2 kindjes die mee doen en 3 entertainers waarvan er 1 Annie is. Dan Dirty dancing dit doe je met zijn 4e, 2 meiden en 2 jongens. Dan Man In Black, allemaal heel mysterieus gekleed in het zwart natuurlijk. Met Shrek heb je Fiona, Shrek, Ezel en 3 biggetjes. Met Fame zijn we allemaal sportief gekleed alsof we auditie gaan doen. En als laatste The Wiz heb je de vogelverschrikker, het meisje, de blikkenman en de leeuw.

Back to the movies is mijn favoriete show. Ik hou er van om shows te doen, ik voel me helemaal thuis op het podium en ik hoor dat ook terug in mijn team gesprekken en in complimenten van gasten.

"Being on stage makes me come to life. When all eyer are on you, they're watching every move you make."

1 opmerking: