Pagina's

woensdag 6 november 2013

A day of my life: Meleeftheater

Afgelopen vrijdag moest ik een meeleeftheater doen. Een meeleeftheater? dat is een theater/verhaaltje waarin twee typetjes allemaal rare dingen doen en de kinderen bij betrekt. Ik moest dit vanuit school op een basisschool doen samen met mijn klasgenoot Inge. Zoals ik al vertelde in ons eerste artikel zit ik op de Cosmo academy, ik leer hier ook kinder entertainment zoals dit meeleeftheater. Zelf vergelijken wij onze school met Hollywood arts van de serie Victorious.
Een meeleeftheater is dus een verhaaltje dat door twee 'typetjes' gespeeld word. Dit was trouwens voor punt. Het typetje hebben we al in de eerste weken moeten bedenken, je naam, je kleding, je karakter en je run. Mijn typetje is Rikky Regenboog, ik hou heel veel van kleuren en ben heel vrolijk en soms een beetje verlegen. Mijn run is op het liedje van K3 alle kleuren, ik heb de tekst een beetje verandert en er een leuk makkelijk dansje op bedacht waar de kinderen ook aan mee kunnen doen. Mijn kleding en make up zie je op de foto hieronder.
De opdracht van school was dat we op een basisschool een meeleeftheater moesten doen, een minidisco en een spelletje. We begonnen met het spelletje. Het spelletje wat we deden was erg makkelijk, een minidisco/miniclub is voor kinderen van 4 t/m 12 een groot leeftijdsverschil dus het mag niet al te moeilijk zijn. Voor het spelletje maakte de kinderen een grote kring en we hadden twee ballen, op de muziek moesten ze een rondje draaien met de bal en hem dan doorgeven aan het volgende kindje. Ze vonden het allemaal heel erg leuk.
Daarna begonnen we met het meeleeftheater. Er zijn standaard verhaaltjes die je doet op een vakantiepark doet, wij hadden het verhaaltje wondersloffen. Het verhaaltje gaat over de twee typetjes die in het bos een doos vinden, in de doos zitten sloffen. Het ene typetje doet ze aan en doet allemaal gekke dingen het zijn wondersloffen. Maar het ene typetje houdt de ander voor de gek want de sloffen zijn niet echt.
Als laatste hadden we een minidisco. Er zijn hier ook weer standaard liedjes voor, dit zijn de liedjes van Cosmo zelf.
Als je meer info wil over mijn school kun je even op deze site kijken. Ik heb de laatste tijd ruzie met de foto's die ik in een artikel wil zetten, ik kan sommige niet groter maken of kleiner en nu kan ik het niet veranderen.

Kusjes Lieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten