Pagina's

vrijdag 11 juli 2014

Stereogrammen

Weet je al wat het is? Als je dit plaatje hierboven ziet denk je, wat in godsnaam is hier speciaal aan.Nou lees dit artikel en je weet het :)

De eerste keer dat ik stereogrammen heb leren kennen was op de basisschool. Het was een opdracht. Dan kregen we een opdracht en in die opdracht stond dat we naar het plaatje moesten kijken en zeggen wat we zagen. Eerst moesten we er zelf achter komen maar als dit niet lukte kreeg je uitleg.

Oke. Ik ga nu uitleggen wat je moet doen. Kijk naar het bovenstaande of onderstaande plaatje. Helemaal met je neus tegen het beeld aan. Kijk een beetje scheel. Linker oog rechts en rechteroog links. Doe dit tot je zicht iets scherper word. Ga nu langzaam naar achter toe. Als het goed is zie je nu een plaatje. Je ziet in het 3 3D een vormpje in het plaatje. Ik ga jullie nog niet zeggen wat het is maar zet maar in een reactie wat jullie zien. Als het goed is reageer ik er ook op.
Ik vind stereogrammen erg speciaal en erg goed verzonnen. Het lukt mij ook niet altijd om ze te zien maar het lukt me wel al sneller. Ik hoef niet dicht op het beeld te zitten maar alleen erg gek doen met mijn ogen en dan zie ik het al.

Als je dus ziet welke vorm in het plaatje zit reageer, als je het van een van de plaatjes denkt te weten, zet er wel bij welk plaatje het is. 

Stereogrammen zijn erg makkelijk te vinden. Typ het gewoon op google en je krijgt er heel veel. Als je door hebt hoe het moet is het echt super leuk!

Wat vinden jullie ervan? Kunnen jullie het zien?

Bedankt voor het lezen
Kusjes Quintyy

2 opmerkingen: