Pagina's

maandag 19 januari 2015

School | Manicure Examen


Hoi  allemaal,
Vandaag heb ik mijn manicure examen gehad op school. Het was de herkansing, omdat ik geen model had de vorige keer moest ik dit doen. Ik vind hey niet erg dat ik hierna geen herkansingen krijg want ik heb het volgens mij wel goed gedaan.


We moesten een spa manicure doen. Dit wil zeggen dat we eerst moeten vijlen, nagelriemen moeten verzorgen. Dode huidcellen weg halen, dieptehuidreiniging en hydratie.  Hierna moesten we de nagels lakken.

We zaten maar met an 2e, er hoorde eigenlijk 5 mensen met herkansing  te komen maar er waren er maar 2 op komen dagen.  Ten eerste moest ik de nagellak eraf halen.  Hierna koest ik de nagels in de gevraagde vorm vijlen. Bij mijn model waren er 2 nagels iets korter dus daar moest ik de lengte op afstemmen. Nu Ik de nagels gevijld hebt moest het gecontroleerd worden. Als het gecontroleerd is mocht je verder gaan.

Nu gingen de handen in he water met een schepje mani soak erbij.  Dit verzorgd.
Nu mocht ik beginnen aan de nagelriemen. Een druppel nagelriemolie op de nagelriemen en ze naar achter duwen en de velletjes weg halen. Dit bij iedere hand. Nu deed ik wat almond oil op de nagels en dit masseerde ik in.

Nu kon ik beginnen met de maskertjes.  Je begint met de scrub. Deze hoef je alleen op de hand en onder armen in te masseren en dan mag het afgespoeld worden. Nu gaat de klei erop dit moet 10 minuten onder een handdoek inwerken. Dit kan gaan tintelen. Als de tien minuten voorbij zijn, ga je het weer afspoelen.  Nu doe je de cream erop . Ook dit moet 5 minuten inwerken en daarna afgespoelt worden.  Nu nog een handcreame en je mag beginnen met lakken.

Een hand moest french manicure en de andere gewoon gelakt. Eerst een basecoat dan 2 laagjes kleur. Het witte lijntje bij de een en dan als het goed is opgedroogd topcoat bij beide. Het kon nu gelijk nagekeken worden.

Ik weet nog njet wat de uitslag is maar ik hoop natuurlijk dat ik geslaagd ben want dan krijg ik een certificaat.  Volgens mij ging het wel goed haha!

Wish me luck!


Bedankt voor het lezen
Liefs Quinty

7 opmerkingen:

  1. Op de foto vind ik het er erg goed uitzien en ik ga ook zeker voor je duimen dat je geslaagd bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit! Nu maar duimen! :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er goed uit, dus ik hoop voor je dat je inderdaad geslaagd bent! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je bent geslaagd, duimen maar! Ik vind het er in ieder geval goed uitzien :). Ik heb trouwens even gereageerd op je reactie (en vraag) op mijn artikel van vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super fijn dat het goed is gegaan, ik hoop dat je geslaagd bent! Het ziet er naar mijn mening super uit x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend! Ik duim voor je!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen