Pagina's

maandag 4 augustus 2014

Recept: Pink Cake


Afgelopen week had ik zin om een taart te bakken. Daarom heb ik dus deze roze taart gebakken. Er was wel iets niet goed gegaan, maar toch vond ik de taart lekker!


Wat heb je nodig:
- Cakemix
- Mix voor luchtige botercreme
- 50 ml melk voor in de cake
- 250 ml melk voor in de botercreme
- 200 gram boter
- 3 eieren
- 100 gram roomboter
- roze glazuur

Cakemix:
Stap 1:
Doe de boter in een kom en mix heb tot een glad beslag. Voeg nu de eieren, melk & cakebeslag hier bij aan toe. Mix dit goed door elkaar heen dat het glad word. Nu heb je het cakebeslag


Stap 2:
Doe het cakebeslag in een ingevette taartvorm. Zelf heb ik er bakpapier onder gedaan zodat je het er makkelijker vanaf zou gaan. Doe nu het cakebelag in de taartvorm. 

Stap 3:
Verwarm de over voor op 160 graden. Als de oven warm is zet je de cake in de oven voor 40 tot 50 minuten.

Stap 4:
Als de cake klaar is, prik je er met een sateprikker in om te kijken of hij echt klaar is. Als dit zo is laat je de cake afkoelen.

Stap 5:
Snij de cake door 2e heen, door de midden. Zie het plaatje


Botercreme:
Stap 1:
Doe het beslag van de botercreme in een kom samen met 250 ml melk en 100 gram boter ( ik had perongelijk 200 gram gebruikt...) Mix dit samen tot het heel romig word. Alsof het eruit ziet als slagroom achtig.
Stap 2:
Smeer de botercreme op de onderste kant van de cake. Doe nu de bovenste kan er weer op en je hebt een gevulde taart!


Glazuur:

Stap 1:
Doe het glazuur voor 5 minuten in een heet water kom. Als het er 5 minuten in heeft gezeten knip je hem open en doe je hem op de bovenste kant van de cake. Smeer nu het glazuur uit. Het is erg lekker glazuur en het ruikt ook zo lekker :) Het glazuur moet nog hard worden dus laat de cake 30 minuten staan. Nu kun je hem gaan eten.


 Het was echt een lekkere cake alleen omdat ik dus wel iets te veel boter had gebruikt was hij wel erg zwaar. Volgens mama smaakte hij erg naar boter maar dat vond ik wel meevallen.

Bedankt voor het lezen
Kusjes Quintyy

2 opmerkingen: