Pagina's

maandag 30 juni 2014

Mooie vlechttechnieken

Nu ik zelf op de kappersopeiding zit, nouja al een jaar... probeer ik veel nieuwe dingen te doen. Ik vind het heel leuk om te vlechten. Ik kan het nog niet super goed maar ik heb een paar plaatjes opgezocht die ik erg mooi vind. Ik ga ze ook zelf proberen te maken. Hiervan maak ik nog wel foto's.



Dit is een watervalvlecht. Ik vind het er altijd heel simpel uit zien maar dat is het niet. Ik heb het al best vaak geprobeerd maar het lukt me maar niet. Het ziet er in ieder geval niet zo uit als hoe het eruit hoort te zien.

Ik weet niet hoe deze vlechttechniek heet. Ik vind het heel mooi. Het zijn een soort strikjes. Deze heb ik ook al een keer geprobeerd. Je doet het met een opengeduwd schuifspeldje en haalt het haar onder elkaar door. Het zag er op de tutorial erg makkelijk uit maar zoals gewoonlijk viel dat erg tegen.

Ook van deze vlechtsoort ken ik de naam niet. Maar dit vind ik heel mooi. Het ziet er gewoon uit alsof het makkelijk met een simpele vlecht is gemaakt maar toch lijkt het me moeilijk. Ik vind dit heel sierlijk en mooi voor een bruiloft of iets.

Dit is een viervlecht. Dit kan ik zelf ook maken. Het is heel simpel om te doen. Je hebt 4 strengen. Je begint bijvoorbeeld aan de linkerkant bij de linkerste pluk. Deze pluk doe je onder de 2e pluk, boven de 3e pluk en zo weer onder de 4e pluk langs. Nu ga je op dezelfde manier terug. Het is eigenlijk een soort rijgen. Bij dit plaatje zie je dat ze een van de plukjes heeft gevlecht en die valt mooi tussen de vlecht in. Als je dit ook wilt doen moet je even kijken welke streng in het middel komt te liggen.

Wat vinden jullie een mooie vlechttechniek?
Welke zal ik maken? Waar zal ik een artikel van maken?

Bedankt voor het lezen!
Kusjes Quintyy



Geen opmerkingen:

Een reactie posten