Pagina's

vrijdag 6 december 2013

Lievelings boeken

Oke nu heb ik mijn lievelings muziek gehad en mijn lievelings films, dan doe ik gelijk ook maar mijn lievelings boeken. Ik hou eigenlijk helemaal niet van lezen maar als ik aan een boek begin die ik leuk vind heb ik hem ook zo uit, dan kan ik meestal niet meer stoppen. De meeste boeken lees ik op vakantie, thuis heb ik er al helemaal geen zin in.
Ze staan niet op volgorde van leuk of minder leuk, ik vind ze allemaal even leuk!

Op blote voeten: Maren Stoffels
Oke dan, dit is de enige die echt op plaats 1 moet. Dit is wel echt mijn lievelings boek. Ik heb hem al erg veel gelezen.
Achterflap:
Ik was al verliefd voordat ik hem kende. Dat moet haast wel, want toen ik hem voor het eerst zag, voelde het alsof ik hem gemist had.
Sam voelt zich niet thuis in haar dorp waar iedereen op iedereen let. Dus kleedt ze zich als jongen en knipt haar haren tot stekeltjes. Wie haar nu nog Samantha durft te noemen…
Sam is bij niemand zichzelf. Totdat ze de nieuwe buurjongen ontmoet. En dan is er ook nog de stille Elsa, die de hele zomer lang niet wil zwemmen. Sam raakt met beiden bevriend, maar daar krijgt ze al snel spijt van. En wat moet Sam toch met al die niet-verstuurde brieven onder haar bed?
De zomer waarin alles veranderden: Jenny han
Zoals jullie wel weten houd ik van romantiek, dit boek is echt heel romantisch...
Achterflap:
Belly leeft van zomervakantie naar zomervakantie. Alles wat goed en magisch is, gebeurt tussen juni en augustus. De winter is slechts een periode waarin Belly de weken aftelt tot de volgende zomervakantie, omdat ze niet in het strandhuis, niet bij Susannah, en het allerbelangrijkste, niet bij Jeremiah en Conrad kan zijn. Deze jongens kent Belly al sinds haar allereerste zomervakantie. Het zijn haar surrogaatbroers, haar droomjongens. Dan is Belly bijna zestien en komt die ene zomervakantie, die ene prachtige en tegelijkertijd verschrikkelijke zomervakantie, waarin alles verandert en het eindelijk allemaal wordt zoals het altijd al had moeten zijn.
Sproetenliefde: Maren Stoffels
Ook al zo'n leuk boek die ik al meerdere keren heb gelezen.
Achterflap
Ik ben verliefd op een leraar. Wat moet ik nou?
Amber is hopeloos verliefd als ze deze kreet op een wc-muur op school schrijft. Tot haar grote verbazing reageert er iemand op haar noodkreet. Al gauw wordt de anoniemeling de enige aan wie ze via de wc-muur alles durft te vertellen. Vriendin Ezra heeft immers alleen maar aandacht voor haar macho vriendje. En dan is er nog die opdracht van haar grote liefde zelf: stille Robin weer aan het praten krijgen. Alsof ze dat er nog bij kan hebben! Toch raakt ze geïntrigeerd door deze vreemde jongen met zijn rode haar. Wat is er met hem dat hij al maandenlang geen woord spreekt, ondanks alle pesterijen
Tafel 7: 3 Cola: Marion van de Coolwijk
Dit boek heb ik een keer gelezen voor mijn boekverslag, ik had het erg goed gekozen want ik vond het een heel leuk boek.
Achterflap:
Rik is vijftien en heeft een topjob in de bediening van Restaurant Lekker. Hij werkt hard en kan het goed vinden met zijn collega's. Vooral met Ice heeft Rik veel lol. Ze dagen elkaar voortdurend uit en door haar gaat hij zijn werk met de week leuker vinden. Is hij verliefd op haar aan het worden? Ook Jasmin en Jessica geven op hun manier wel heel speciale aandacht aan Rik. 
 
Moord op een schilderij: hilde e. gerard
Soms kan ik maar moord boeken lezen maar dit was ook een heel leuk boek en ik heb hem in een korte tijd uitgelezen.
Achterflap:
De directeur van een Antwerps museum wordt op gruwelijke wijze vermoord. Zijn dood staat aangekondigd op een portret van de bekende schilder Leo Broeckhaert. Is hij de dader? Moordde hij uit jaloezie omdat de directeur een relatie begonnen was met zijn ex-vrouw? Zijn dochter Titiana en haar vriend Luuk proberen zijn onschuld te bewijzen.
Maar dan valt er opnieuw een slachtoffer. Ook deze moord staat afgebeeld op een schilderij van Leo.
De zaak wordt nog raadselachtiger wanneer Luuk het moordwapen ontdekt in de rugzak van Titiana. Kan hij haar wel vertrouwen? En hoe komt zijn insulinespuit op de plaats van de misdaad terecht? De twee tieners moeten nu zelf op zoek naar de moordenaar om hun eigen onschuld te bewijzen. Het wordt een race tegen de tijd...


Zoals ik al zei, ik lees niet zo veel. Ik heb daarom ook maar een top 5 gemaakt, meer boeken die ik helemaal gelezen heb kan ik nu even niet verzinnen,

Bedankt voor het lezen
Kusjes Quintyy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten