Pagina's

dinsdag 17 december 2013

Becoming A Hairdresser

Ik zit nu ongeveer 4 maanden op de kappersopleiding en het is echt keiii leuk! Het is echt al iets wat ik mijn hele leven al wil worden. 
Ik heb iedere dag in de ochtend theorie lessen en in de middag praktijk. De praktijk lessen die ik krijg vind ik het leukste maar de theorie vind ik ook echt niet erg, ik leer er dan ook erg veel van. Praktijk lessen die we krijgen zijn: Permanenten, knippen, tijdelijk omvormen ( Föhnen, watergolven, krullen, stijlen) & kleuren. Theorie vakken die ik krijg zijn: Loopbaan & Burgerschap, rekenen, haar & huid,  Nederlands, Knippen, Kleuren, Tijdelijk omvormen, Blijvend omvormen & Hygiene en arbo.
Het leukste vak dat ik heb vind ik knippen, ik vind het leuk om het haar afteknippen en misschien wel mooier te maken ofzo.

Ik heb ook al een aantal modellen gehad. Mijn eerste model was Anique (mijn zus) daar had ik al eens stukje over geschreven zie hier.
Het tweede model dat ik had was Sharenda (mijn danslerares) Bij haar moest ik net als bij mijn zus een massieve lijn knippen, gewoon recht & daarna in model föhnen. Ik vond dat het aardig goed was gegaan voor een eerste keer maar omdat ze best lang haar had was het moeilijk om het goed in model te föhnen. Maar toch was ik er trots op. Hiervoor had ik een 6.
Het derde model dat ik had was mijn moeder, ik moest permanent rollers indraaien. Dit hoefde niet voor punt maar gewoon om te oefenen. Het is heel anders om het te doen op een echt hoofd dat op  mijn oefenhoofd. Maar toch vond ik dat het ook wel aardig goed was gegaan, het zat een beetje scheef maarja het föhnen erna ging wel erg goed, ik had het mooi in model geföhnt.
Het vierde model heb ik Lonneke geknipt (mijn nicht) hier moest ik laagjes op knippen. We hadden 3 mogelijkheden om het te knippen geleerd maar omdat er niet zoveel af hoefde moest ik iets heel anders doen. Het was een beetje een gekke manier en vooral omdat ik dat nog niet geleerd had, dat vond ik daarom ook erg moeilijk om te doen. Het in model fóhnen was niet heel goed gelukt want het bleef niet goed zitten. Dit was ook niet voor punt.
Mijn vijfde model zou vandaag zijn maar ik heb er nog geen gevonden, duimen dat ik er nog een ga vinden!

Ik heb hier nog een aantal foto's van dingen die ik in de afgelopen 4 maanden gedaan heb, ik zet er wel onder wat het allemaal is :) 

Dit was bij tijdelijk omvormen, we moesten met de krultang een soort krullen maken en ze dan vast zetten met speltjes zodat ze konden afkoelen.

Dit was het resultaat, het is wel uitgekamd en getoepeert(geen idee hoe je dat schrijft) Ik zou het zelf niet willen hebben in mijn haar maar het was wel leuk om te doen
 Hier hadden we voor het eerst met echte verf geverfd . Het is een beetje een rood paarsige kleur. Ook dit vond ik heel leuk om te doen
 Deze foto kennen jullie al, hier heb ik mijn zus geknipt en geföfnt en zoals je op de foto ziet is het wel goed gelukt toch!
 Hier moesten we in model föhnen, het is best goed gegaan alleen aan de bovenkant te weinig aanzet, maar het was goed naar binnen geföhnt en dat was de opdracht
Hier heb ik voor het eerst geblondeerd. Iedereen had verwacht dat het blonder zou zijn omdat het er best lang in had gezeten maar dat was het helaas niet, op de foto lijkt het wel blond maar het is niet echt zo blond als je denkt. 
Hier heb ik gewatergolfd. Je ziet dat het heel erg glimt, dat komt omdat hij al onder de droog kap is geweest. Nu moest ik de rollers eruit halen en borstelen en de scheidingen eruit toeperen, dat kan ik nog niet heel goed. 
 Hier ging ik highlights zetten met folies. Dat was niet heel moeilijk, alleen het was bijna niet te zien. Dat was wel jammer want dan kon je ook niet goed zien of het goed gelukt was.
 Dit had ik niet op school gedaan maar tijdens het oppassen. Dit moet een waterval vlecht zijn maar zoals je ziet is hij niet heel goed gelukt, maar toch voor de eerste keer dat ik het probeerde is het aardig goed gelukt.
 Ook dit was niet op school maar bij mijn nicht thuis. Hier heb ik mijn nicht haar haar gekruld, het was erg goed gelukt. Het zag er dan ook heel mooi uit!
Hier had ik mama geföhnt, zie je hoe goed het gelukt is! Ik ben er echt trots op. Zelf vond ze het ook mooi, ik heb het zelfs thuis nog een keer mogen doen. Dat was niet heel goed gelukt want de föhn die we thuis hebben is niet zo goed..







Bedankt voor het lezen
Kusjes Quintyy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten