Pagina's

donderdag 14 augustus 2014

Recept: choco chip cookies + DIY paperbag

 Een tijdje geleden kocht ik bij Xenos een bak setje voor chocolate chip cookies die ik samen met Enzo wilde gaan maken. Ik wilde dit al een tijdje eerder doen en het kwam er nooit van en nu had ik er eindelijk de tijd voor en wil ik dit met jullie delen.
Benodigdheden:
♡ 50g zachte boter
♡ 30ml melk
♡ de cookie mix
♡ een kom
♡ mixer

♡ Doe de mix uit het pak in een kom waarvan jij vind dat die groot genoeg is. Doe er 50 gram zachte boter bij en voeg 30 milliliter melk er aan toe. (staat ook op het pak aangegeven)


♡ Mix alles door elkaar totdat het een beetje een kruimelig deeg word. Je kneed het deeg eerst nog een beetje soepel en verdeeld dan het deeg. Zorg dat je koekjes maakt van ongeveer 2 centimeter dik. Pas wel op, de koekjes zetten best een stuk uit dus leg ze niet te dicht op elkaar en doe niet al te veel deeg als een koekje.
♡ Zet de oven op de juiste stand wat bij jou oven past. Wij gebruikten hiervoor de boven- en onderwarmte en deden de koekjes er voor 12 minuten in op 180 graden
♡ Haal de koekjes uit de oven maar pas op, ze zijn echt heel heel! Als ze nog niet goed zijn dus iets te licht moet je ze er nog voor 2 รก 3 minuten in doen.
♡ Als je de koekjes uit de oven haalt zijn ze nog zacht en warm, laat ze even goed afkoelen. Als ze Afkoelen worden ze van binnen ook hard.

H
ierboven een foto van een choco chip cookie in een zelfgemaakte paperbag. We hebben geprobeerd om hier een DIY van te maken maar dat was te moeilijk. Kijk hier voor de DIY.
Kusjes Lieke ♡

1 opmerking: